Strony krajów:

17.962 mile drogi po świecie

Niezwykła droga maszyny do dializy

Więcej niż co druga wykorzystywana na świecie maszyna do dializ jest produkowana przez firmę Fresenius Medical Care. Aparaty są produkowane na zamówienie i dostarczane do ponad 120 krajów na całym świecie. Maszyna do dializy wymaga precyzyjnej pracy. Jej modułowa konstrukcja pozwala na dostosowanie do potrzeb naszych pacjentów. Dostawa do Australii jest zatem niewielką przeszkodą. Oto dziennik podróży maszyny do dializy z naszej fabryki w Schweinfurt do miejsca przeznaczenia na australijskim odludziu.

Bezpiecznie zapakowana

  • Maszyna waży od 120 do 150 kg.
  • Około 25 kg to waga specjalnego opakowania.

Pomyśleliśmy o wszystkim, w tym o wszystkich strefach klimatycznych na szlaku morskim. Każda maszyna wytrzymuje mrozy i wilgotność powietrza – to podstawowe wymaganie. Mimo to, urządzenie do dializy jest starannie pakowane do transportu w celu ochrony przed upadkiem, wilgocią i wysoką temperaturą. 8.000 elementów urządzenia do dializy musi być dobrze chronionych. Lepiej dmuchać na zimne.

 

Zamówione, wyprodukowane i gotowe do podróży na drugi koniec świata.

Ładowanie

  • Maszyny do dializy produkowaane są w fabryce w Schweinfurt od 1979 roku.
  • Produkt jest gotowy do wysłania w zaledwie 1-2 tygodnie po zamówieniu.

Wszystko jest gotowe do wyjazdu. Jedna z maszyn do dializy jedzie do Nepalu, a w zeszłym tygodniu wysłano przesyłkę do Brazylii. Nasza są w drodze do Australii. Jest ładowana razem z 45 innymi maszynami, ponieważ każdy pojemnik mieści dokładnie 46 przedmiotów. Podróż może się rozpocząć.

 

 W drodze. Pierwszą i jak dotąd najkrótszą częścią podróży jest transport lądowy.

Transfer kolejowy

  • 309 mil na północ pociągiem

Od asfaltu po tor kolejowy. Prawie cały międzynarodowy eksport przechodzi przez port w Hamburgu. Nie ma czasu na obijanie się. Pracownicy terminalu kontenerowego w Schweinfurt gwarantują, że każdy kontener dostarczony do Schweinfurt do godziny 17.00 można załadować na statek w Elbe już następnego dnia. Również nasza maszyna do dializy kontynuuje swoją podróż tego samego wieczoru. Pociąg towarowy dociera do portu w Hamburgu wcześnie rano, jeden z 200 pociągów codziennie przewozi tysiące kontenerów.

 

Kolejny przystanek: Port w Hamburgu

Transport oceaniczny

  • W porcie w Hamburgu obsługiwanych jest 9.300.000 kontenerów rocznie.

Ładowanie w gigantycznym centrum logistycznym. Port w Hamburgu to największy punkt przeładunkowy kontenerów kolejowych w całej Europie. Sama kolej portowa ma sieć dróg 124 mil. Po drugiej stronie punktu przeładunkowego co roku zawija do portu 5.000 statków kontenerowych. Nasz kontener jest ładowany na NYK Vesta. Statek zbudowany w 2007 roku pływa tam i z powrotem między Tokio i Hamburgiem. NYK Vesta, jeden z największych kontenerowców na świecie, ma pojemność około 7.000 kontenerów. Przejeżdżamy część drogi, dokładnie 8.562 mil morskich. Do Singapuru. Ahoj!

 

Kontenery zostają załadowane. Statki wypływają z Hamburga do ponad 950 portów na całym świecie.

Ponowny załadunek na podajnik

  • W największym porcie świata. Ma on 18,6 mil długości i więcej niż 1.000 miejsc do cumowania.

Po 25 dniach na morzu, po raz pierwszy dobijamy do portu w Singapurze. 13% wszystkich urządzeń do dializy wyprodukowanych w Schweinfurt jest wysyłanych do regionu Azji i Pacyfiku. Prawie wszystkie z nich zatrzymują się w Singapurze. Pomimo wielkości portu, statki muszą stać w kolejce. Stąd jest to "tylko" 4.791 mil dalej do portu w Sydney, naszego miejsca docelowego. Przesyłka jest teraz przenoszona ze statku kontenerowego XXL do kontenerowca XL zwanego podajnikiem, który pływa tylko na Oceanie Spokojnym.

 

Dostawa na miejsce

Pozostaje jeszcze jedna ważna rzecz. Zanim aparat do dializ dotrze do klienta, musi wykonać kolejny postój w Sydney. We Fresenius Medical Care w Australii zostanie całkowicie rozpakowany, a wszystkie funkcje są sprawdzane – dopiero wtedy rozpoczyna się ostatni etap podróży: podróż przez australijski busz. Nasi pracownicy są na miejscu, aby urzadzenie skonfigurować i zainstalować.

Dzień 39 - przyjazd do Australii!

Ostatni etap

  • Teraz czas na ostatnią część epickiej podróży.

Maszyna zostanie przetransportowana drogą lądową do miejsca docelowego. Z Sydney do Adelaide, przez Alice Springs do Kiwirrkurra, małej wioski na niekończącej się pustyni, tysiące kilometrów od Sydney, Melbourne i Perth.

 

Koniec podróży

  • 17.962 mile po opuszczeniu Schweinfurt!

Sześć tygodni po wysłaniu maszyna do dializy działa. Poprawia jakość życia pacjentów dializowanych nawet tutaj, na środku Pustyni Gibsona w Australii, w społeczności liczącej nieco ponad 200 mieszkańców.

 

Powiązane treści